Cvičení jógy

Jóga je výborné cvičení na protažení celého těla, posílení hlubokého stabilizačního systému a budování stability těla. Jógu lze praktikovat kdekoliv, buď jako krátké protažení těla a uvolnění se od sedavého zaměstnání přímo v práci nebo doma či za jarního počasí ideálně venku v přírodě.

Jak začít cvičit jógu

Pokud se chcete józe věnovat hlouběji a jste začátečníci, je dobré ze začátku navštívit hodiny jógy s instruktorem, který Vám předvede jak provádět správnou techniku.

Jóga je pro někoho životní styl, pro někoho zase forma odreagování se a protažení celého těla jako doplněk k ostatním sportům, zejména běhání. Kombinace jógy a běhání je naprosto ideální z důvodu dostatečného protažení po dlouhých bězích či intervalových trénincích, kdy jsou svaly obzvláště namáhané. Jóga nám tak zajistí dostatečný strečink a zároveň je pro nás určitou formou vnitřní meditace a uvolnění.

Jak cvičit jógu

Výhody jógy

Výhoda jógy tkví v tom, že s ní můžeme začít opravdu v každém věku a každý si může přijít na své. Jsou různé formy jógy od klidnější verze až po ty dynamičtější jako je power jóga.

Na výběr máme z několika druhů jógy, přičemž každému může vyhovovat jiná vzhledem k jeho individuálním potřebám a životním stylu. Pro začátečníky, ale i pokročilejší, kteří cvičí jógu pravidelně je vhodná hathajóga. Tento druh jógy optimálně protáhne a zklidní celé tělo, cvičení probíhá pozvolna spolu s nácvikem ásan – jógových pozic, které mají vždy nějaký význam pro tělo a podporují správnou činnost orgánů.

Mimo jiné, ásany mají vliv na duchovní mysl člověka a na předávání energie a práce s čakry. Považují se za základ tvořící jogínskou praxi.

Druhy jógy

Jóga existuje v mnoha variantách, díky kterým můžeme přizpůsobit intenzitu cvičení své kondici. Začátečníkům se doporučuje začít s běžnou jógou, ale je li někdo zvyklí na fitness cvičení, klasická jóga by mu mohla přijít až příliš statická. Pro něj jsou určeny různé druhy jógy, které z klasické vychází.

Pokud chcete zhubnout bez velké námahy, využijte akce od Naturhouse. Zdarma získáte konzultaci s výživovým poradcem na jedné ze 73 poboček po celé České republice. Výživovým programem Naturhouse prošlo již přes 5 miliónů klientů po celém světě.

Objednat na konzultaci Naturhouse zdarma

Power jóga

Silová jóga, neboli Power jóga vychází z klasické jógy, ale je o něco náročnější a dynamičtější. Je vhodná nejenom pro protažení těla, pro svoji dynamičnost dokáže efektivně spalovat tuky. Power jóga se řadí mezi populární směry jógy moderní doby. Doporučuje se cvičit jako alternativa k běžeckým tréninkům, kdy nám zajistí plnohodnotné protažení a posílení hlubokého stabilizačního systému.

Bikram jóga

Tento typ jógy mnohdy nazývaný i jako hot jóga se cvičí při teplotě 42C ve vytopeném sále. V tomto případě se doporučuje již zkušenějším, než-li úplným začátečníkům, přeci jenom je cvičení při takové teplotě více vyčerpávající. Na druhou stranu se výborně posiluje kardiovaskulární systém a dochází k prokrvení tkání v celém těle. Doporučuje se sebou dostatek tekutin a lehké sportovní oblečení.

Pilátes

Pilates

Pilátes se stalo populárním cvičením především mezi ženami. Lze ho cvičit prakticky v každém věku, protože se zároveň protahuje celé tělo a potřebné svaly. Pilátes je spojením duševní a fyzické stránky člověka, prospějete nejenom tělu, ale ulevíte také své duši.

Cvičení je vhodné pro lidi trpící bolestmi zad a po úrazech, těhotné, po porodu a úplné začátečníky bez fyzické kondice. Díky pilátes se posilují i hluboké svaly, takzvaný hluboký stabilizační systém a také střed těla (core).

Pravidelným cvičením alespoň 2x až 4x týdně docílíte pevného a štíhlého těla a zbavíte se bolesti zad. Pilátes je vhodný i na zkrácené svaly, protože se cvíčí kombinací posilování a protahování zároveň, proto může být i vhodnou doplňkovou činností pro vášnivé běžce. Pilátes si určitě zamilujete, tak vzhůru do toho!