Cvičení kliky

Kliky jsou jedním z nejkomplexnějších cviků posilujících nejenom paže a prsa, ale při správném provedení posilují i záda a střed těla nebo-li core. Variant kliků je celá řada, od základní výchozí pozice ze země až po kliky na žebřinách či pro více zdatné klik provedený na jedné ruce.

Varianty kliků

Klasický klik

Cvik, který zná většina z nás. Začíná se ve vzporu s nataženými nohami zapřenými o špičky a hlava nám zůstává v prodloužení páteře. Pozor byste si měli dávat na příliš vystrčené hýždě a prohnutá bedra. Tělo nám tvoří jednu krásnou rovnou přímku. Ruce nám svírají 90-ti stupňový úhel a prsty směřují směrem dopředu, lze je i roztáhnout pro držení lepší stability těla. V tomto provedení můžeme začít posilovat prsní svalstvo a paže, cvik cvičíme v sériích po 4 až 6, ve frekvenci opakování 12 až 15. Záleží na zdatnosti jedince, ale nic není nemožné, pokud budete poctivě trénovat, výsledky se dostaví! ☺

Spravna technika kliku

S ohledem na zdatnost lze zvolit variantu kliků v dámském či pánském provedení. Dámský klik je lehčí variantou pro začátečníky, kdy si pomáhají opřením kolen o zem. V této pozici provádí klik doté doby než jsou schopni cvičit těžší variantu a to pánského kliku, který je obdobou klasického kliku.

Angličáky

Další z variant kliků jsou takzvané angličáky angl. burpees, které jsou považovány za vyšší level kliků. Angličák je jedním ze základních cviků využívaný v crossfitu, který je nyní populárním cvičením pro všechny, kteří mají rádi progress a výsledky. Angličák je složený ze dvou cviků a to spojením hlubokého dřepu se vzporem či klikem. Často dochází ke špatné technice v důsledku vynechání dřepu a provedení pouhého samotného kliku. Angličák je velice komplexní cvik, který procvičí všechny důležité partie těla a zároveň nám pomáhá budovat výbornou fyzickou kondici.

Pokud chcete zhubnout bez velké námahy, využijte akce od Naturhouse. Zdarma získáte konzultaci s výživovým poradcem na jedné ze 73 poboček po celé České republice. Výživovým programem Naturhouse prošlo již přes 5 miliónů klientů po celém světě.

Objednat na konzultaci Naturhouse zdarma

Klik s tlesknutím

Kliky lze samozřejmě různě modifikovat dle potřeby a zdatnosti cvičence. Jednou z mnoha variací je klik s tlesknutím. Tento klik provádíme stejně jako klasický, záleží na nás zda-li si ho ztížíme polohou rukou více ze široka. Při kliku krčíme lokty a jdeme tělem dolů, při návratu polohy těla do vzporu se odrážíme výbušnou silou od země a rychle tleskneme. Měli bychom si hlídat správnou techniku, abychom si neporanili zápěstí, které je při tomto cviku obzvláště namáhané. Klik s tlesknutím se řadí mezi těžší varianty, díky němu si můžeme budovat naši výbušnou sílu.

Pavoučí klik

kliky-pro-pevny-zadecek

Tento typ kliku se řadí mezi obtížnější varianty pro pokročilejší. Jde o kombinaci kliku spolu s přítahem nohy k loktu přilehlé ruky. Dlaně máme od sebe na šíři ramen, je možno si ruce oddálit či přiblížit, odvíjí se to od fyzické zdatnosti jedince. Začínáme z výchozí polohy ze vzporu, kdy máme tělo v jedné rovině, jako by jsme chtěli vytvořit krásnou rovnou přímku. Spolu s pokrčenými lokty, kdy klesáme tělem k zemi, přitáhneme pokrčenou nohu směrem k přilehlé ruce tzn. pravá ruka a k ní směřuje pravá noha, rovnoměrně střídáme na pravou i levou stranu. Pavoučí klik je komplexní cvik na posílení vrchní části těla a zároveň posilujeme šikmé břišní svalstvo, hýžďové a též nám pracuje střed těla (core) díky zapojení nohou.

Široký klik

Klik široký je obdobou klasického kliku, kdy vycházíme ze základní polohy ve vzporu. Ruce máme více od sebe než-li u klasického a tím dochází ke ztížení. Lze využít i pomocných pomůcek, které nám cvik zefektivní. Mohou nimy být například opěrky na ruce.

Klik s nohama nahoře

Klik lze odcvičit i s „pomocí“ lavičky či židle, kdy nohy zapřeme o pomůcku a tělo držíme v jedné rovině. Ruce máme dané ze široka a provádíme pohyb k zemi s pokrčením loktů a zpět do narovnání rukou. Tímto typem kliku posilujeme nejenom ramena, ale především prsní svalstvo. Dáváme si pozor, aby se nám neprohýbaly bedra a měli jsme zpevněné celé tělo.

Add a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *