Cviky na pevné břicho

Břicho, jedna z nejkritičtějších partií. Ne nadarmo se říká, že krásné a pevné břicho začíná v kuchyni. Samozřejmě zdravá vyvážená strava je více jak důležitá, ale k tomu musíme zapojit také pohyb a efektivní posilování břišních partií.

Cviků na břicho je celá řada, od sed-lehů až po sklapovačky, nůžky, plaňky a další.

1) Sedy-lehy pro břicho pevné jako skála

cviky-na-pevne-bricho

Sedy-lehy jsou jedním ze základních cviků na břišní partie. Tento cvik provádíme vleže na zádech s pokrčenými nohami a chodidly zapřenými o zem. Při cviku si hlídáme správně provedenou techniku, abychom měli bedra „přilepená“ k zemi a neprohýbaly jsme se. U sedu-lehu jsou ruce položené za hlavou, ale neměli bychom si nimi pomáhat, pouze nám tam volně visí. V této výchozí pozici se postupně zvedáme nahoru a dolů, s tím že si hlídáme přilepená bedra k zemi a krk, kterým by jsme si neměli pomáhat.

Primárně cítíme svaly v břišní oblasti, které nás vytahují směrem nahoru. Snažíme se odlepit lopatky od země a vytáhnout se do takové úrovně, abychom měli oči ve vodorovné pozici s našimi koleny. Tento cvik se doporučuje úplným začátečníkům.

2) Nůžky

Další ze cviků posilující břišní svalstvo. Cvik můžeme znát již z dob tělocviků na základní škole. Nůžky provádíme v poloze vleže, ruce máme položené podél těla nebo se zapíráme o lokty – to je jednodušší varianta. Bedra máme přilepené k zemi, neprohýbají se nám, natažené nohy zvedneme těsně nad zem a střiháme nimi přes sebe. Lehčí varianta, zvednout nohy výše nad zem, ale stále si hlídáme, abychom se neprohýbali v bedrech, a špičky nohou tlačíme dopředu.

3) Prkno nebo-li plank

Plank je jeden z nejkomplexnějších cviků pro posílení středu těla a zároveň ostatních svalových partií. Při cviku zapojujeme celé tělo. Pro začátečníky je vhodnější forma, kdy si ve výchozí pozici ve vzporu pokrčí ruce a opírají se předloktím o podložku, zároveň si mohou opřít kolena o podložku a vydržet v této pozici přibližně 30 sekund, následuje chvilku pauza a opět☺.

Pokud chcete zhubnout bez velké námahy, využijte akce od Naturhouse. Zdarma získáte konzultaci s výživovým poradcem na jedné ze 73 poboček po celé České republice. Výživovým programem Naturhouse prošlo již přes 5 miliónů klientů po celém světě.

Objednat na konzultaci Naturhouse zdarma

Cvik na břicho - Plank

Pokročilejší zůstávají ve vzporu a opírají se dlaněmi o podložku, nohy mají natažené a špičky zapřené o podložku. Dáváme si pozor, abychom se nedopouštěli častých chyb a to prohnutí beder, prověšená hlava či povolená ramena. Tělo nám tvoří rovnou přímku a bříško tlačíme směrem k bedrům.

4) Loket ke koleni

Účinný cvik na posílení šikmých břišních svalů. Lehneme si na záda, pokrčíme nohy a pravou nohu zapřeme o koleno levé, tak aby se nám kotník jedné nohy dotýkal kolene druhé nohy. V této pozici se zvedáme směrem ke kolenu opřené nohy, ruce máme položené na spáncích a zabíráme pouze břišními svaly. Pozor bychom měli dávat nato, abychom si nepomáhaly jinými částmi těla, především krkem a pracovalo nám pěkně bříško. Nohy pravidelně střídáme, abychom si posílili pravou i levou stranu.

5) Zvedání ramen

Při tomto cviku vycházíme z pozice vleže na zádech, nohy máme pokrčené a provádíme úklon na pravou a posléze levou stranu a snažíme se přiblížit co nejblíže ke kotníku. Měli bychom  cítit, jak nám pracují šikmé břišní svaly, a posiluje trup. Hlídáme si, abychom se neprohýbali v bedrech a záda měli přilepená k podložce.

6) Kris kros

Kris kros je komplexní cvik na posílení celého břišního svalstva, posiluje jak přímé břišní svaly, tak svaly šikmé. Položíme se na podložku, bedra jsou přilepená k zemi, hlava a lopatky jsou nad zemí. Jednu nohu si pokrčíme a přitáhneme blíž k tělu, druhá noha nám zůstává natažená kousek nad zemí. Ruce máme položené za hlavou, ale neopíráme se o ně. Loket směřuje k protilehlému pokrčenému kolenu a zvedáme co nejvýše vrchní část těla, střídavě na pravou a levou stranu.

7) „Jízda na kole“

U tohoto cviku se nejedná přímo o jízdu na samotném kole, cvik ho pouze připomíná ☺. Naše výchozí pozice je opět vleže na zádech, ruce jsou volně položeny podél těla. Koleno přitahujeme co nejblíže k břichu a nezapomínáme střídat pravou i levou nohu. Druhá noha zůstává propnutá kousek nad podložkou.

Tak, teď už nemusíte váhat a na nic čekat, příliv inspirativních cviků máte tu. Tak HURÁ NA TO! ☺

Add a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *