Cviky s kettlebell

Co to vlastně kettlebell je? Jednoduše řečeno je to závaží, které nám nahrazuje činku. Má tvar koule s držákem na úchop rukou. Historie kettlebellu sahá již do dávného Ruska.

Co je Kettlebell

Kettlebell cvik na pažeLze si vybrat dle váhy kettlebellu pro začátečníky 4 kg až po pokročilé 40 kg. Díky tomuto váhovému rozpětí je cvičení vhodné nejenom pro muže, ale i pro ženy. Cviky s kettlebellem jsou komplexní a dokáží posílit celé tělo, pomáhají efektivně spalovat tuky a zároveň umožní cvičení zábavnou formou, což u činek ocení především ženy.

Výhodou kettlebellu je jeho skladnost, umožňuje tak cvičit prakticky kdekoliv. Ať již v posilovně, doma, v přírodě či kanceláři, kdy vám pomůže odlehčit od sedavého zaměstnání a protáhnout ztuhlé tělo.

Kettlebell činka bývá většinou celokovová, ale v poslední době se na trh dostávají i činky s plastovým obalem naplněné částečně pískem a částečně železem, či pouze pískem či betonem. Celokovové činky bývají dražší, ale také mnohem déle vydrží. Na druhou stranu, plastové obaly nabízí možnosti jak vytvořit moderní a atraktivní vzhled, což je zejména pro ženy důležitý aspekt při výběru cvičícího náčiní 🙂

Pokud chcete zhubnout bez velké námahy, využijte akce od Naturhouse. Zdarma získáte konzultaci s výživovým poradcem na jedné ze 73 poboček po celé České republice. Výživovým programem Naturhouse prošlo již přes 5 miliónů klientů po celém světě.

Objednat na konzultaci Naturhouse zdarma

Cviky s KettleBell

Cviků s kettlebellem je celá řada. Nejvíce využívané jsou švihy, kmitání, ale i klasické dřepy a kliky s kettlebellem a úklony do stran.

Jeden ze základních efektivních cviků je takzvaný kettlebell swing nebo-li švih. Tento cvik je vhodný na posílení zad a také zadní části nohou. Vycházíme z pozice z podřepu, chodidla se nám neodlepují od země a hlídáme si, aby nám nešly kolena před špičky. Máme rovná záda, neprohýbáme se v bedrech a hlava nám tvoří rovnou přímku se zády. Nohy máme v pozici širší jak na šíři boků a kettlebell držíme úchopem oběma rukama za madlo. V podřepu s nataženýma rukama kettlebell vyšvihneme výbušnou silou do narovnání těla do úrovně natažených paží a lehce podsadíme pánev.

Swin s kettlebellem
Správná technika provedení cviku swing

Myslím, že není na co čekat a vyzkoušet tuhle zábavnou formu cvičení, která Vám parádně posílí a vytvaruje tělo a kdo by nechtěl, že? ☺