Hubnutí po porodu

Kdo by nechtěl mít krásné, vypracované a zdravé tělo? Odpověď zní jasně, každý! Není nic lepšího než být spokojená se svým tělem a mít se ráda. Každá žena chce být krásná a přitažlivá pro svého partnera a na tom nic nemění ani těhotenství a následný porod. Po porodu se mnohdy můžeme trápit s nadbytečnými kilogramy, která se nám nedaří shodit dolů a dostat se zpět na svojí původní váhu. Ale není proč zoufat, když se vám podaří dodržovat následující rady a pravidla, není pochyb o tom, že by jste to nezvládly!

fitness-mamaPrvní týdny po porodu jsou bez pochyb těmi nejnáročnějšími co se stresu týká. Maminky bývají hodně unavené a prvorodičky si zvykají na svojí novou životní roli matky. V noci se pořádně nevyspí a celý den se starají o své ratolesti a domácnost, to je pochopitelně dost náročné a maminky tak kolikrát ve spěchu sahají po nějakém “bolestném” ve formě sladkých čokoládových tyčinek, sušenek, čokolád, bonbónů, chipsů či slazených nápojů a řadu dalších nezdravých pamlsků, kterými zahání únavu. Bohužel si neuvědomují, že to je velice kontraproduktivní a unaveni budou ještě více právě z té přemíry cukrů, ztužených tuků a umělých sladiv, obsažených v těchto průmyslově zpracovaných výrobcích.

Průmyslové potraviny

hubnuti-zdraveVyhněte se průmyslově zpracovaným potravinám, které vám žádný užitek nepřinesou, spíše naopak, ještě vám na váze kilogramy přibudou. Tyto potraviny jsou plné soli, ztužených tuků, konzervantů, cukrů a umělých sladiv, proto rozhodně nevolte konzervy, polotovary z prášku či dokonce fast foody, v kterých se nezdravé potraviny jenom hemží. Zvolte raději zdravější a výživnější variantu ve formě ovoce a zeleniny obsahující řadu vitamínů, minerálních látek a stopových prvků, různých druhů oříšků a semínek, která jsou plná zdraví prospěšných tuků, například mandle, lískové oříšky, kešu, vlašské, pekanové či piniové. Ze semínek volte slunečnicová, dýňová, lněná, sezamová, chia semínka či konopná.

Pitný režim

pitny-rezim-hubnutiDodržujte pitný režim a hlídejte si co pijete. Vyhněte se zbytečně přeslazeným nápojům plných jednoduchých cukrů a raději si připravte ovocné či zeleninové smoothie, která vás nabije energií a dodá potřebné živiny pro regeneraci těla po porodu. Pijte čistou vodu bez bublinek, nejlépe kohoutkovou. Čaje jsou také vhodnou tekutinou pro doplnění pitného režimu, nejlepší jsou připravené z čerstvých bylinek, šalvěj, mateřídouška, máta, meduňka, jitrocel, který působí protizánětlivě či kopřiva, která čistí krev. Pokud nemáte možnost přípravy čaje z čerstvých bylinek, volte osvědčené a kvalitní bylinkové či zelené čaje ze specializovaných obchodů.

Pokud chcete zhubnout bez velké námahy, využijte akce od Naturhouse. Zdarma získáte konzultaci s výživovým poradcem na jedné ze 73 poboček po celé České republice. Výživovým programem Naturhouse prošlo již přes 5 miliónů klientů po celém světě.

Objednat na konzultaci Naturhouse zdarma

Pohyb

beh-po-porodu-hubnutiNeméně důležitý je taktéž pohyb. Samozřejmě ze začátku to nepůjde hned, především v prvních týdnech  po porodu, takzvaného šestinedělí, kdy se tělo regeneruje a není ještě zcela připravené na větší fyzickou zátěž. To vám, ale rozhodně nebrání ve vycházkách s kočárkem, zvláště pak v jarních a letních měsících, kdy to počasí dovolí choďte minimálně 1x denně na delší trasy a uvidíte jak ručička na váze bude klesat směrem dolů. Postupně můžete zařadit ostatní sportovní aktivity například běh s kočárkem nebo jízda na kolečkových bruslích, popřemýšlejte tedy o koupi sportovního kočárku, s kterým budete moci aktivně sportovat. Výborné je i plavání na zpevnění celého těla a ke všemu je šetrné k vašim kloubům, až vám dítko povyroste a budete mít hlídaní, určitě tuto aktivitu pravidelně zařaďte. Využijte volné chvilky, kdy vaše ratolest usne a vyzkoušejte pár zpevňovacích cviků na posílení pánevního dna, postupně můžete přidávat i cviky se zapojením cvičebních pomůcek, činky, expander, švihadlo, bosu, zkrátka co se u vás doma “najde”, buďte vynalézavý.

Vyvážená strava

zdrave-stravovani“Strava 80% úspěchu”, ano opravdu na tomto tvrzení něco pravdy bude, vyvážená, pestrá a zdravá strava dělá doslova zázraky. Snažte se vařit z kvalitních surovin, používat hodně čerstvé zeleniny a ovoce, volit potraviny bohaté na živiny. Zařaďte krom rýže, brambor, batátů a celozrnných či žitných těstovin i jáhly, pohanku, ovesné vločky, ječné kroupy, žito, z luštěnin cizrnu, čočku, fazole, hrách. Začněte nakličovat a přidávat do salátů mungo, výborná je i červená bio pšenice, která po naklíčení a propláchnutí připomíná chuť čerstvé okurky. Z mléčných výrobků vybírejte pouze ty kvalitní a neochucené verze, to znamená bílé jogurty (cca 3% tuku), zakysané mléčné výrobky, kvalitní sýry (kozí), rozhodně se vyhněte taveným sýrům a podobným pomazánkám. Maso vybírejte důkladně, nejlépe z bio farem či z vlastního chovu. Používejte kvalitní a zdravé zdroje tuků z olivového oleje či konopného, lněného, sezamového, dýňového. Zařaďte do jídelníčku různé druhy oříšků a semínek, přidávejte je do ovesných kaší na snídani či jen tak na posypání do salátů nebo na zdravou pomazánku.

Nic není nemožné, ani shodit po porodní kila navíc, musíte jen chtít něco změnit a vymanit se z vaší “komfortní” zóny a přestat se vymlouvat na nedostatek času. Takže vzhůru do toho dámy!

Pokud si nevíte rady a jste úplné začátečnice ve zdravém stravování, objednejte se na bezplatnou konzultaci v Naturhouse, kde vám poradí výživový specialista.

Objednat se na bezplatnou konzultaci