Jak správně dělat dřepy

Dřep je jedním ze základních cviků pro krásně vypracované hýždě a stehna. Výhoda dřepů tkví v tom, že jej můžete cvičit prakticky kdekoliv, takže se už nemůžete vymlouvat na nedostatek času navštěvování fitka. 🙂

Jak na dřepy

Jak správně dělat dřepy

Sérii dřepů lze snadno odcvičit i v domácím prostředí v „pohodlí domova“. Musí se jenom chtít a vybudovat si určitou disciplínu, pak lze vše. Děláme to přeci pro sebe a krásná těla.

Díky dřepům, kdy zapojujeme jedny z největších svalů v těle, nám to bude lépe spalovat nadbytečné kalorie a docílíme tak vysněné postavy.

Varianty dřepů

Variant dřepů je hned několik. Často jsou dřepy zaměňovány za sqauty. Sqauty mohou být dobrým začátkem pro úplné začátečníky. Sqaut, nebo-li podřep, je poloviční verze dřepu, kdy si při podřepu hlídáme, aby nám nešly kolena před špičky a hýžděmi sedáme dozadu na pomyslnou židli.

Pokud chcete zhubnout bez velké námahy, využijte akce od Naturhouse. Zdarma získáte konzultaci s výživovým poradcem na jedné ze 73 poboček po celé České republice. Výživovým programem Naturhouse prošlo již přes 5 miliónů klientů po celém světě.

Objednat na konzultaci Naturhouse zdarma

Jak na dřepy

Vypadá to tak, jako by jsme se chtěli posadit a hýždě tlačíme co nejvíce dozadu a přitom si hlídáme špičky. Při zvedání zatínáme hýžďové svaly a nahoře mírně podsadíme pánev. Pozor byste měli dávat na záda, aby se vám neprohýbala a zůstala rovná Cvik, můžete cvičit po 4 až 6 sériích po 12 až 15 opakování dle fyzické zdatnosti. Tímto cvikem zapojíte hýždě včetně předních a zadních stran stehen.

Dřep a jeho technické provedení

Dřep je těžší varianta podřepu. Zapojují se zde všechny hluboké svaly a perfektně tak procvičíte celou spodní část těla včetně zad a bříška. Nejefektivnější je cvičit dřep až k zemi, tak docílíme žádaného efektu.

Při dřepu by jsme si měli dávat pozor na rovná záda bez prohýbání a kolena nám nejdou přes špičky. Chodidla by měla být na úrovni šířky boků, ale je to dost individuální. Někomu může vyhovovat širší postoj, někomu zase užší. Také záleží na tom jaký jste tělesný typ, to znamená zda máte dlouhé či krátké nohy a trup.

Dřep se závažím aneb hýždě a stehna pevná jako skála

Dřep si samozřejmě můžete ztížit závažím, nejlépe činkou posazenou za hlavu, opírající se o lopatky. Pokud se nato necítíte, nezoufejte, ke všemu se dá poctivým tréninkem a pílí dopracovat ☺.

One Comment

  1. Jindra Květen 13, 2015 Reply

Add a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *